факультатив "Рухливі ігри" 5 -А клас


Рухливі ігри під час проходження модуля «Футбол»

1. У середині поля»

Завдання: розвивати витривалість.

Учасники: 2 команди по 4 гравці,

Майданчик: 30х20м, на бічних лініях двоє воріт для малих полів, звернених назовні.

Тривалість: з інтервалами до 10 разів по 5хв. (10х5 хв.).

Мета. 2 гравці однієї команди повинні провести м'яч із власної половини майданчика на половину суперника, щоб там передати м'яч своєму нападаючому, який знаходиться перед воротами (нападаючого опікує захисник суперників). При втраті м'яча гра переходить на іншу половину поля.

Правила. М'яч забивати тільки після передачі з половини поля суперника. Не переходити обмеження ігрового майданчика. Передачі з власної половини майданчика нападаючим, як і інші порушення, караються вільним ударом. Обидва гравці середини поля кожні 5 хв. міняються місцями зі своїми гравцями, що стоять перед воротами.

Варіант. Заміна гравців на середині поля може відбуватися після кожного гола.

+Вказівка. Відповідно до працездатності гравців по-різному визначаються довжина ігрового поля, тривалість навантаження на його середині і кількість доторків до м'яча.

2. «Два проти двох у куті поля»

Завдання: розвивати витривалість.

Учасники: 2 команди по 4 гравці.

Майданчик: кут ігрового поля 15х15м.

Тривалість: 1 хв. навантаження і 1 хв. відпочинку.

Мета. Кожна команда повинна провести м'яч через лінію суперника, щоб виграти очко. Переможцем стає колектив, який за визначений час набрав більшу кількість очок.

Правила. Одночасно грають по два представники з кожної команди. Через хвилину вони змінюються своїми товаришами. Починає гру одна з команд, атакуючи лінію воріт суперника. Кожне проведення м'яча через лінію воріт приносить очко.

Варіант. Час навантаження і відпочинку збільшують до двох хвилин і заповнюють простими технічними вправами.

Вказівка. Гра розрахована на досить підготовлених спортсменів.

3. «Три проти трьох у штрафному майданчику»

Завдання: розвиток витривалості.

Учасники: 2 команди по б гравців.

Майданчик: штрафний майданчик.

Тривалість: 5x2 хв. навантаження з двома хвилинами пасивного відпочинку.

Мета. Кожна команда повинна провести м'яч через лінію суперника, щоб виграти очко. Переможцем стає команда, що за визначений час забила більше голів.

Правила. Одночасно беруть участь по 3 гравці з кожної команди, що змінюються через кожні 2 хв. Починає гру одна з команд, атакуючи лінію воріт суперника. Гравці намагаються зайняти такі позиції, що дозволили б прийняти м'яч і провести його через лінію воріт суперника. Положення «поза грою" немає.

Варіант. Тривалість навантаження збільшують до трьох хвилин.

Вказівка. Перерви заповнюються простими технічними вправами.

4. «Гра з гандикапом»

Завдання: розвивати витривалість.

Учасники: 8 гравців — 5 проти 3.

Майданчик: 30х30м.

Тривалість: 5—6 хв. з інтервалами.

Мета. Обидві команди повинні утримувати м'яч у себе якнайдовше. За кожну хвилину дається очко. Перемагає команда, що набрала за визначений час більшу кількість очок.

Правила. Одна команда здійснює передачі м'яча, інша — намагається відібрати його. Команда з п'яти гравців ставить певні умови, наприклад: грати з м'ячем тільки в один дотик, а якщо з трьох — застосовувати всі технічні засоби. Якщо команда одержала очко, то, у залежності від домовленості, вона або продовжує гру, або віддає м'яч супернику.

Варіанти: 1) команді з 5 гравців дозволяється, наприклад, передавати тільки низькі м'ячі, грати тільки лівою ногою; 2) після кожного 5-хвилинного інтервалу троє з цієї команди приймають обов'язки команди, де три гравці.

5. «Вихід з половини майданчика»

Завдання: розвиток витривалості.

Учасники: 2 команди по 3—6 гравців.

Майданчик: половина футбольного поля, двоє воріт для малих полів і середня лінія.

Тривалість: до 90 хв.

Мета. Усі гравці команди, що атакує, щоб забивати м'ячі, повинні залишити своє поле і знаходитися на половині суперників, тоді як останні захищають свої ворота і намагаються відібрати м'яч.

Правила. М'яч зараховується тільки тоді, коли всі гравці команди, що атакує, знаходяться на половині суперників. Суперник одержує м'яч, якщо при ударі по воротах не всі гравці минали середню лінію, якщо йому вдається відібрати м'яч, при аутах, кутових і порушеннях правил гри. Одному представнику кожної команди дозволяється перед воротами грати рукою. Положення «поза грою» немає.

+Вказівка. Якщо в команді 7—11 гравців, то в їхнє розпорядження надається усе футбольне поле. Якщо в грі беруть участь воротарі, то їм не слід залишати свою половину поля. При відповідному навантаженні цю гру можна використовувати у всіх вікових групах і групах з різним рівнем підготовки.

6. «З форою»

Завдання: розвивати швидкість.

Учасники: 6 —10 гравців (не менше 3 проти 3 і не більше 5 проти 5).

Майданчик: по­ловина футбольного поля з розміченою середньою лінією, розмічені площадки воріт,

Тривалість: до 40 хв.

Мета. Одна команда атакує, інша — захищає свої ворота. Нападаючі стоять на середній лінії, щоб одержати м'яч від суперників з їхнього майданчика воріт. У той час як атакуючі намагаються використовувати чисельну перевагу і забити м'яч, суперник, що зробив передачу, біжить на іншу сторону, щоб створити чисельну перевагу своєї команди.

Правила. При взятті воріт чи втраті м'яча його одержує суперник. Захисники стають нападаючими. Тепер ужедати фору і захищати свої ворота повинна інша коман­да. Грати рукою заборонено, положення «поза грою»немає.

Вказівка. Якщо в команді 7—11 гравців, то в їхнє розпорядження надається усе футбольне поле. Якщо в грі беруть участь воротарі, то їм не слід залишати свою половину поля. При відповідному навантаженні цю гру можна використовувати у всіх вікових групах і групах з різним рівнем підготовки.

7. «Гра в зонах»

Завдання: розвивати спринтерські здібності.

Учасники: 2 команди по 3 гравці.

Майданчик: 70х16,5м (один штрафний майданчик, продовжений до бокової лінії; по обидва боки розмічається зона шириною 8м).

Тривалість: 2х10хв. до 2х20хв.

Мета. Команда, що атакує, прагне передати м'яч у зону суперника і тримати його там під контролем. Якщо м'ячем володіє суперник — команда захищає свою зону.

Правила. Очко зараховується, якщо в ході гри в зону суперника вибивається м'яч і партнер ним опановує раніше, ніж м'яч викочується за зовнішнє обмеження. Не дозволяється входити у свою зону. Порушення правил караються вільним ударом.

Варіанти: 1) величина зони може змінюватися відповідно до працездатності гравців: чим краще підготовлені гравці, тим менша зона; 2) весь майданчик розділений середньою лінією; очки даються тільки після передачі з однієї чи з іншої половини.

Вказівка. Оскільки навантаження в цій грі досить високе, слід грати за інтегральним принципом з активним заповненням перерв.

8. «Групова стартова гра»

Завдання: розвивати швидкість.

Учасники: 2 групи по 4 гравці і 2 воротарі.

Майданчик: футбольне поле з розміченим центральним колом.

Тривалість: до 30 хв. чи до п'яти стартів на кожного гравця.

Мета. Формуються чотири пари суперників. Усі ведуть м'яч у центральному колі. За викликом один гравець з м'ячем у ногах біжить до воріт, щоб забити гол. Суперник, що опікує його, рухається за ним, намагаючись захистити ворота.

Правила. Викликаний гравець може бігти до будь-яких воріт. Якщо він програє м'яч своєму супернику, то останній повинен почати гру в центральному колі; залишити центральне коло дозволяється тільки за викликом. При порушеннях правил гравець одержує фору в 3м.

Варіанти: 1) якщо гравець відібрав м'яч, то він може володіти ним до удару по воротах; 2) групи можуть починати гру самостійно, без виклику, поперемінно.

Вказівка. Усім гравцям повинна бути дозволена однакова кількість спринтів.

9. «Велика гра з вільним м'ячем»

Завдання: розвивати швидкість.

Учасники: 2 команди по 4—10 гравців.

Майданчик: половина футбольного поля, прапор у центрі середньої лінії.

Тривалість: 20 стартів.

Мета. Дві команди стоять одна проти одної на бокових лініях. Одна повинна вибити м'яч на половину суперника і, оббігши навколо переносного прапора, повернутися. Інша — піймати м'яч і вразити ним якнайбільше суперників.

Правила. За кожного «враженого» гравця — одне очко. Очко присуджується і тоді, коли на початку гри м'яч не доходить до половини поля суперника чи коли гравець не оббігає навколо переносного прапора. Після кожної виконаної умови команди міняються функціями. Переможець визначається лише тоді, коли кожний по одному разу починав гру.

+Вказівка. Визначаючи величину ігрового поля і кількість забігів, слід враховувати працездатність гравців.

10. «Дивись не зіштовхнися»

Завдання: виховувати уміння орієнтуватися у швидкому просуванні.

Учасники: 7—8 гравців у одній команді.

Майданчик: 2 прямокутники на полі 30—50м довжиною і 1—2м шириною.

Тривалість: від одного до трьох стартів у кожного гравця.

Мета. Уникати зіткнення, просуваючись спиною вперед якнайшвидше. Суть вправи — зустрічна естафета, у якій змагаються дві команди.

Правила. Кожна команда розподіляється на дві групи, що розташовуються в протилежних кінцях прямокутників. За сигналом з різних кінців прямокутника стартують по одному учаснику з кожної команди. Вони долають шлях, просуваючись спиною вперед, не виходячи з прямокутника. Прибігши в протилежний кінець прямокутника, передають естафету партнерам по команді. Передаючий і приймаючий естафету стоять спиною один до одного. Команда, що першою закінчила старти чи серію стартів, вважається переможцем.

Варіанти: 1) не розмічати довгі лінії; 2) старти з різних положень.

+Вказівка. Тривалість серій і пауз між ними, а також метраж дистанції залежать від працездатності футболістів.











Комментариев нет:

Отправить комментарий